Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, October 17, 2011

39weeks.yes..still counting!

ade baca satu blog ni.. dia ckp dia tak tau mcm mane nak greet people dalam blog dia as if dia tak tau ade ke orang baca blog dia. tapi sy dengan penuh lurusnya assume ade orang baca blog saya so..saya nak ckp ELLLLLOWWWW PEEPS!!
yeps.. sy sangat berdebar ok. 39 weeks..and i still counting. setiap hari rs berdebar. bile tgk kaki yang bengkak tu surut sket dah berdebar dah. sbb orang ckp.. by the time nak bersalin, bengkak kaki tu akan surut. uish.. masa aku dh nak smpai ke? tp menjelang tengahari.. tgk kaki bengkak semula. cet! buat gabra aja..
arini sy officially cuti dan duduk di rumah. cabaran beb..bangun pagi, lapar..nak masak nasi goreng .. tengok takde bahan. pujuk cik mila untuk benarkan sy keluar. sib baik..dia bagi kau. dptla sy bfast mcd. :)
ni br balik dr yummies. kununnya esok nak buat homemade chocolate. :P uish..takleh duduk diam kan umliyana? pape pun itu lebey baik daripada sy pegi ofis..smbung buat kerja kan? :) anyway.. otak sy tak behenti pk kan mcm mane sy nak bersalin nanti. betull..before this sy ckp, sy pk nak bersalin normal. ye kawan2..itu sebelum sy tau bape berat anak saya skang ni. cer teka berat baby saya?? estimate 3.689kg which is kalo dalam maths senang.. 3.7kg !! sebelum tu doc ukur 3.77 tau! 3 kali dia test baru dpat 3.689! beb.. 3.7kg pun nak kuarkan normal pun sy rs seriau.leave alone 3.8kg or 3.9kg!
doc sy pesan if.. baby sy cecah 3.9 dia suh pk balik mcm mane nak bersalin. dia tak suggest normal untuk baby sebesar itu. 3.7kg pun sy nak pk balik doktor!!mak sy pesan..buat je c sec. sebab dia takut kalu paksa normal..last2 tak bole.. kene c sec. 2 kali sakit. tp taula gomen hospital. dia tak recommend c sec awal2 ni. dia akan suh kita survive ngan normal. if dh induce pun tak boleh nak kuar..last2 c sec. kan dh 2 kali sakit! itula bezanya bersalin kat private ngan gomen. even gomen kite byr mcm private! 
sy pun buatla survey ngan kawan2 kan. rata2.. bgtau ape yang doc estimate lagi kecik dr yang lahir betul2. beza dalam 200-300gm extra.  bygkan..kalu dia estimate sy 3.7 tp yang kuar 4kg! beb.. mcm beras dah tau. mak dia naik berat badan pun 8kg je. mcm mane separuh dr itu adalah berat anak dia je?? kompius kan..
seriously.. sy harap anda doakan yang terbaik untuk sy ngan baby. semalam sy dah mimpi baby sy. bangun pagi bile teringat mimpi tu.. saya nangis. tak tau nape.. tp rs mcm sayu je. mungkin rs terharu kot. :) sebenarnya tak sbr nak jumpe baby saya.. biarpun sy sangat la takut nak fikirkan bersalin.. mcm mane sy nak jaga dia.. boleh ke sy jadi ibu yang baik pada baby saya..at the same time be good wife?bykla yang sy fikirkan. patutnya sy amek falsafah cameron diaz..dont worry for future. just live your life today. :) hihi..falsafah untuk sedapkan ati. :P


7 comments:

ze@L z@R@ said...

salam um..hihi tetbe muncul kt entry u kan pdhl selama ni juz jd silence reader jerk...tp bl bc entry u kali ni terniat nk share something la dgn hrpn dpt mereda kn skit perasaan awk..eventhough kita x pnh merasa pglmn prgnt 2 kn tp sb thn ni je de 4 ibu mgndg kt bhgn kita ni so byk sgt info yg kita dpt..huhu dorg ckp kalo brt yg doc ckp ato yg scan x leh cy sgt sb nti bl kuar x seberat yg doc ramalkan. de sorg mber kta ni doc ckp brt baby dia pd usia kndgn 7 bln adlh 3.5kg tp bl lahir brt baby hy 2.69kg jer..mber kita 2 pun tkt cm awk alami skrg tp dia cter ms giving birth 2 smooth jer..so um dun wori k bykkn doa ek =)

whatever said...

orang tua2 cakap...kalau kaki bengkang...surut...bengkang n surut balik..dah berulang sampai 3 kali...maknanya dah dekat nak bersalin lah tu..take care.

Duyung Cun said...

a'a la um scan lain dr yg kua...mcm aku...scan sblm besalin doc ckp 3.3kg..kua 2.87 jer..wlpn berat aku naik dkt 15kg...dlm rahim tuh bukan baby jer...uri pn ada skali...uri tuh pn aku rase ade dekat 1.5kg..nway enjoy la saat2 keemasan ini :)

ummphs.. said...

zeal zara : citer anda memang menyedapkan ati saya! :) sebelum ni ms 34 minggu .. doc ckp baby nampak mcm 36minggu. dia ckp kepala dia bsr sket. :( mungkin yang berat tu kepalanya kot. :)
whatever : hihi..mcm tu eh? ingatkan bile surut je dah tanda2 nak bersalin. :)
adda : aku doala ape ko ckp ni jadi kat aku. sbb nak kuarkan baby berat 3.8kg normal seriously buat aku lg takut daripada biasa! :(

sha said...

ko naik 8kg je um? huhu... fasha naik 24kg oke T_T tapi sib baik dah dpt turun balik nih. hiks. dulu dokter estimate baby dlm 3.5kg tapi kuar 3.26 je. so estimation biasanya lg tinggi drp yg sebenar. gudluck ok ^_^

sha said...

um, dulu penah keje kat sime darby ke? saje nanya sbb ada sorang staf sini dulu nama mcm um ^_^

ummphs.. said...

sha : haah. sime darby engineering. sha keje sde? dept mane?