Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, May 5, 2011

n.g.i.d.a.m.



hihi.. namaste!
skang ni sy berada di perodua puchong menanti ngan sabar yang chenta viva sayang saya. uwaaaa!! (ms ni dh tak berapa sabar!)
anyway.. arini sy nak share sket pengalaman saya mengidam. tak mcm orang lain - so far saya takde plak mengidam benda yang sy tak makan. so far sy mengidam semua benda yang saya suka makan. :) 
ms memula pregnant - benda yang saya sgt mengidam adalah mangga muda yang jual kat care4 tu. cik mila pun balik keje je terus bwk sy pg sana beli mangga tu. (ms type ni pun sy dh mula telan air liur!) 


pastu sy ngidam caesar salad kat NANDOS. masa ni sy kerah noriah teman saya makan kat NANDOS. noriah dengan penuh paksa rela teman juga makan kat NANDOS. hihi..
pastu sy ngidam SUSHI! haha.. ms ni mmg kesianla. mila takde ms tu .. dan sy tak ingat dia di mana. cik min pun takde.. akhirnya manusia yang sy kerah SEKALI LAGI adalah kawan saya Noriah. minah ni pure lidah melayu ok. Sushi tu kire tak mask langsung dalam list dia. tp disebabkan kawan a.k.a bos dia ni pregnant - dia pun layan kan jekla. begitu tabah ok makan bende alah tu. haha.. dia siap ckp.. ini last ok!
kemudian sy asik nak melantak buah plum. sy asik nak membelinya kat care4 dan bile parents in law sy tau yang sy ngandung dan suka mkn plum tu, father in law belikan sy buah plum sedap kat chow kit! 
ade sekali tu.. tekak sy nak makan tempe goreng kicap. dan boleh plak.. sy cari tempe satu putrajaya ni takde!! ms tu cik mila takde. dia pegi kedah..sepupu dia kawen. Noriah juga yang teman sy cari tempe sampai ke pinggiran putra. puas hatiku! haha
pastu apa lagi saya ade mengidam? hah! jambu madu! sy pesan kat cik mila beli ms dia on the way dari kedah. 


pastu sy ngidam Cupcakes WONDERMILK! haha.. ms ni mmg buat muka kesianla ngan cik mila nak pegi wondermilk. nak tak nak.. dia bwk juga sy pegi sana. :) blueberry cheese! (ms ni sekali lagi semasa menaip um telan air liur!)
and paling latest - saya nak air tembikai. latestnya adalah semalam! lepas masak dinner je.. cik mila terus kuar carikan air tembikai ngan buah tembikai. puas hatiku dapat makan tembikai dan melantak airnya! :) 
kadang2 sy tak sure sy ngidam ke atau tekak sy mengada2. tp bagi mengelakkan air liur anak saya asik meleleh je bile lahir nanti (mitos ye!) saya layankan saja tekak sy. mengada pun mengadala. hahaha..
sy rase mengidam ni best part dalam pregnant. ms ni .. semua yang sy nak makan sy boleh dapat. even though ms tu tgh sengkek.. sy akan dapatkan jugak. :) cik mila seperti biasa..layankan saja! hihi..
bygkan abis menaip pun kete ku tak siap lagikkkk!!! :(
sib baik diriku bercuti arini.. :P
okla..nak chow. utk preggers sekalian : meh! kite enjoy saat2 kite boleh ngidam ini! haha.. lepas ni tak leh dh nak manja2 ngan asben ngidam mcm2. pas ni mesti dia ckp "ala..awk ni. mengada2 plak!" haha


* pics by google image




3 comments:

Qaseh iLa said...

time ngidam la time nak manje2 ngan asben..tak gitew...hehehehe

suhana azlin said...

yezzaa...! sokong 150% 'kengadaan' anda sekarang, teruskan usaha! ;P

wafa azman said...

comel sgt!!! heheheh~ takecare k.. ;D