Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, March 19, 2011

our.lil'.caliph.

hi peeps!
lama rasanya tak update blog ni. selain dr sibuk - sy mengambil masa yang agak lama untuk beri peluang kat diri sy menaip sesuatu kat sini. something happen. and something that requires me to take some... time to feel the vibe. or least reduce the shock moment. :)
some of you maybe dh tahu melalui FB cik mila - which dalam FB saya pun dh lama sy tak amek tau - I'M PREGNANT. yeps.. peeps..cik umliyana pregnant. 
And this is totally unplanned!! 
dan ade kawan tanya - kata nak tunggu dulu? huhu..
kalau all precaution measures have been taken - but you still got pregnant .. takleh kata ape lagi dh. itu kira rezeki allah nak bagi. :)
saya masih cuba membiasakan diri dengan keadaan baru. most of the times lupe - ade someone else yang kene jaga sebelum main makan jek pape. :) takpe. slow2 kan.. nanti lama2 kite biasala kan?
masa awal tau pregnant - sy tengok kat test kit tu memula kuar 1 line je. masa tu sangat lega sbb ingat all the symptoms tu cuma tanda sy nak period je. lelame another one line tu become clear. huh! pregnant. 
ok. relax um. jangan gelabah. it could be problem with test kit. (seriously..ms ni tak leh wat keje pun kat ofis. try to figure out- how?) then balik tu, beli another test kit. tak puas hati kan.. esok pagi2 try lagi. yeps! u're pregnant! so..terus amek cuti dan pegi jumpe doc. 
im pregnant. 8 weeks. expected due date - october 2011. bile doc scan - nampakla si katung kecil. :) 
malam tu sy suprise cik mila ngan pic scan tu. cik mila tersenyum je... tapi dia sikit ralat sbb takde muka excited pun terpamer di wajah saya. then i make promise.. i'll take me sometime to process this. but i know i will be happy. someone actually inside me! 
after a few while baru kitaorg setuju nak bagitahu parents masing-masing. :)
and nak citer something.



ade something yang ubah persepsi saya dan mcm mane saya akhirnya accept myself being pregnant.saya roung kat MPH. kene bli buku pregnancy la kan.. untuk pompuan sengal mcm saya yang nak makan pape pun takut. then.. sy bli buku.. your pregnancy week by week by hamlyn. then masa sy belek2 - sy ternampak figure our lil' caliph (cik mila yang menamakannya) in 8 weeks. ms tu sy terharu smpai kuar air mata. actually there is someone inside me. and he/she growing faster. at 8 weeks.. tangan dia dh terbentuk, kaki sket dan telinga. dia dh nampak mcm baby yang 2cm je besarnya. masa tu br excitement tu datang. keep repeating to myself - there's someone inside you umliyana. not every women in this world got that chance. 
and seriously my lil' caliph are very nice. never get her mom morning sickness at all. sometimes i do vomit tapi tu sbb perut kosong. and sebab demam sket. dia sangat baik. sangat bersyukur. dan kerana itu juga... sy rase dia actually tak nak susahkan saya. :) dia tau sy takde experience dan dia tau mak dia in shocked.. so dia tak byk cekadak. he/she make my early pregnancy are sooooo easy. :) 


so..friends - wish me luck. wish me be strong. and wish all the good things for my lil' caliph. please.. :)


*pics from babycenter.com 


15 comments:

suhana azlin said...

congrats um! kes yg sama dgn aku, bunting pelamin ahaks! ;P

aku masa tau tu lg la teruk, nangis sbb tak nak, takut and x ready..ye la mmg baru sgt kan, still tgh adjust nk hidup berdua...bila dah scan and nampak baby besar kacang tu baru la rasa amazed dgn kuasa Tuhan...

and tgk la skang bila mya dah besar..mmg berbaloi2! =D

papepun take care ok, ada pape roger i =)

F.a.d. R.o.y said...

tahniah umliyana..

thesweetlittlecat said...

yeay! congrats dear.. ptt hari tu i nampak muka u happy je dr jauh! hehehe.. take care ye dear.. am happy for u!

ummphs.. said...

lin : huhu.. aku kan bukannya nangis. tp mcm diammmm je sepanjang ari. sbb mcm blur. huhu.. mcm nak ckp lepas ni mcm mane? life mcm mane? most of the time aku sgt takut. :(

fad : thanks!!

kiera : hehe.. agaknye kau tgk aku ms aku dh mula menerima hakikat hidup kot. hahahha.. nway, thanks beb! :)

Eny Yusof said...

Um,

Congrats. Haha kira masin la mulut aku ni kan. Eh silap jari aku. Kan aku kata aritu aku tak sabar nak tengok kau bunc. Haha... Ummi...Ummi...Ummiiiiii..... Kihkihkih.... Take care beb.

eka said...

babe, tahniah!!!
ada sorg ni kawen sama ngn tarikh kita, dia pun tgh bunting mcm u gak. :)
ramai la baby bulan oct nnt.

Nursuhana said...

hi um..congrats yer..enjoy the pregnancy moment..you will be a supercomel mommy!..mula2 jer rasa gelabah sebab tak ready..lepas ni tak sabar nak tgu die keluar..take care yer budak kecik yg dah nak jadi mak org!

Qaseh Qidzizie said...

Congrates Um..
I'm hepi for you... =)

didi said...

Congrats Um!!!!
Walaupun kau rasa kau belum bersedia, tapi ini yang terbaik Tuhan dah rancang untuk kau :)

Sila take it easy, take good care of yourself dan walaupun journey ni kau akan lalui dgn mila, tapi the intimacy of being pregnant is something no man can ever fully understand. (kata org yg belum ada baby ni, hahaha)

yeay!

amElyn said...

hi. im blogwalking.
im preggy too! feel free to drop by n share tips or any info yah!!
btw, im happy for you too! n im also not ready yet! lol.
Alhamdulillah, Tuhan nak bagi rezeki awal.. =)))

amelyn.
http://kumakikaeamelyn.blogspot.com/

rennylesa said...

hai um..wish yg terlambat ni..

congrats...saya juga tumpang gembira tuk anda...

sebagai org yg baru kawin..juga rasa dan terfikir apakah perasaannya bila pregnant? ada lil one yg sedang growing inside us...ehmmm..

anyway..congrats again um...mungkin secara fikiran manusia um tidak ready..tapi God Almighty melihat um and mila sudah bersedia..so take it easy ya..(nasihat dr seorang yg baru kawin..hehehe)

ummphs.. said...

eny : thanks beb! :) kau jumpe aku sila jgn pggl aku umi ya. :)
eka : hihi.. kira ramaila bley tolong rs sekali debaran ni. :)
kak su : um rs cabaran skang ni - nak ready kan mental ni. hari2 rs mcm nak nanges takut. hihi.. budak kecik ya.. ngak begitu kecik sudah.. :P
qaseh : thank u!! mcm mane preps kawen? :)
didi :thanks dids! i.allah.. aku cuba melihat dr sudut positif. caiyok2!
amElyn : takut kan???? huhuhu... pape pun congrats!! nt jgn lupe share pape info okey! :)
renny : congratssssss!!! enjoy your married life dulu ok. :) jgn jadi mcm i. ari2 rs nak pancung mila tu! hahahah

cik nurulain said...

um, ain pun sayu masa um ckp um terharu ada someone inside u. alamak bestnya bunting pelamin.

Nursuhana said...

sgt setuju dgn didi "the intimacy of being pregnant is something no man can ever fully understand"...kata2 orang yg dah 3 tahun kawin baru dapat anak..syukur!

sha said...

Salam,

Hye blh sy tau x apa nama buku pregnancy/ author yg u beli kt MPH tu?


Regards,
Sha