Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 13, 2010

Y.E.S.

YES?
bukan Year End Sale.
Bukan jugak yang 4G baru tu.
saya  gelarkan sebagai "YEAR END SYNDROME".
every year - saya akan mengalami penyakit ni. 
hihi.. penyakit kerja yang kronik dan kritikal. 
sy tahu setiap org ade stress kerja yang tersendiri. dan saya.. pun ada. bezanya sy suka meluahkan dengan harapan sy akan rase fuh! lega! lepas tu. and apabila penyakit YES tu datang lagi - sy mengeluh lagi - dan saya akan fuh! lega! dan seterusnya..
kerja sy super duper banyak. (mcmla org lain keje sketla kan - tapi sy citer tentang diri sy sekarang ni.) dan menyebabkan kadang2 saya jadi kurang fokus dengan satu2 keje sbb fokus sy terbahagi kepada beberapa isu. dan bile sampai satu tahap - saya akan buat mistake. mostly careless mistake. and then saya akan sangat devastated. sy devastated sbb sy rasa sy dah buat habis baik dalam job saya tapi ada je kurangnya. 
saya menci keje saya. sy stress dengan keje saya. tapi kadang2 saya rase seronok. sbb ape? sbb sy prefer keje saya berlambak daripada sy duduk melepak tak tau nak buat ape. sy suka bile otak sy asik berguling mencari idea dan mencari solutions dalam kerja saya.  tapi tula setiap keseronokan tu ada hadnya. setiap kesabaran ade limitnya. bile YES datang - bende tu dah tak seronok. keje sy makin menimbun - makin byk careless mistake sbb semua bende urgent. and semua bende memberikan sy masa yang sgt terhad untuk menilainya. dan membuatkan sy devastated lagi. exhausted pun iye jugak. 
YES ni akan berlanjutan sehingga 31 Mac 2010 dimana selepas sy settle submit semua budget department saya. mase tu baru YES tu settle. dalam menunggu YES ni tamat - saya akan demam, batuk, migrain, sakit perut, migrain lagi, demam etc.. dalam memastikan semua kerja saya selesai. 
kadang2 tu janganla bosan dengar sy mengeluh. atau mencoret sesuatu yang mengarut di blog ini. atau mencarut byk di facebook. itu umliyana yang kene YES. dia cuma nak ade orang yang dengar dia ckp dan kata - sabar ye umliyana. itu kejap je. nanti dh tutup akaun, dh agih bajet 2011 dah buat mesy PPSM dh settle MBJ dah settle lembaga tatatertib dh siap paper naik pangkat dah settle pemeriksaan aset dah submit bajet 2012 kamu okla. lepas tu kamu boleh pegi honeymoon. janganla risau!pejam celik pejam celik je dah bulan April. sabar ye. nobody perfect. yang penting kamu dh buat abis baik dalam job kamu. jangan terlalu rasa diri kamu kecil bile kamu buat mistake. ok. sabar ye umliyana.


daaa..


p/s : mila - jum tengok citer hantu mak limah?


No comments: