Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 9, 2010

t.a.k.f.a.h.a.m.

dalam life ni banyak bende sy tak faham. bukan sebab bende tu terlalu sukar untuk difahami sebagai cthnya : kejadian tuhan. tapi lebih kepada : tak faham sbb cuba untuk tidak sesakkan otak sendiri.
saya tak faham mcm mane orang yang buat TV tu terfikir mcm mane nak buat TV. 
saya tak faham kenapa org jeles sgt filem MAGIKA tu menang Filem Terbaik?
saya tak faham kenapa orang boleh buang anak? (bodoh punye manusia!!)
saya tak faham kenapa family aidil tu sibuk nak suh anak dia aidil tu bercerai ngan rita rudaini.
saya tak faham kenapa min suka series twilight tu dan tengok berjuta kali.
saya tak faham kenapa saya suka citer when harry met sally dan tengok berjuta kali. (dan pelbagai citer lain lagi?)
dan PALING SAYA TAK FAHAM...
kenapa ada orang yang rasa dia bagus daripada orang lain?? 
kenapa ada orang yang suka rase ade keperluan untuk dia mengatur hidup orang lain??
saya tak faham. cube amek pisau kerat sket jari tu.. darah awk merah. darah sy pun merah. tuhan tu tak membezakan awak dan saya. setiap orang ada kekurangan dan kelebihan sendiri. tapi ia tak membenarkan awk untuk menekan orang yang awk rase ade sangat banyak kekurangan berbanding awak. kalau PTK awk dapat aras 4 dan saya dapat aras 3 - tidak membuktikan awk lagi bagus dalam melaksanakan kerja awk dari saya. awk pakai kereta besar dan saya pakai kereta kecik. masih lagi tak membuktikan awk mempunyai hidup lagi bagus daripada saya. 
so.. saya tak faham nape ade orang yang selalu rase diri dia bagus dari orang lain.
yang selalu rase dia perlu ada pendapat untuk semua benda dan semua orang. 
belajar untuk berpijak di bumi yang nyata dan sentiasa cermin kekurangan diri. bila kita sedar kekurangan kita jek kita akan sentiasa belajar untuk memperbaiki diri. :)


go away bad aura! negative people!
saya dah nak kawen tau! sy tak suka bad aura dan sekeliling yang negatif. nanti akan ade pimples dan wrinkle yang akan mula menampakkan dirinya. 


p/s : ade masa terasa diri seperti dipijak.    


2 comments:

mohammad said...

salam ziarah

Qaseh Qidzizie said...

salam um..lame tak drop by...

biasa la tu manusia...
byk pangai dan ragam...
kalo tak bukan manusia namanyaaa tuu...

** Declare war on negative thoughts!!! Be a mental warrior...
aja aja fighting!!! ** :)