Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, June 12, 2010

m.a.j.l.i.s.

days to go : 189 days. 




hmm..betul ke 189 ari lagi? aku mcm tak percaya plak.kiraan sy betul kah? huhuhu..
ok. pasal majlis pertunangan. so far sy dah dpt org yang sewa bekas hantaran. dulang hantaran. alas - end of this month br nak cari ngan umey saya. barang2 hantaran semua dah beli except buah-buahan dan coklat. bende tu semua nak buat last minit. coklat maybe beli kat famous amos. saya dah tanya manager kedai tu. saya nak beli forrero roche yang dijadikan mcm kuntum bunga. entah - try jadi creative tapi xleh imagine plak. hampes. :)
skang tgh pk majlis pertunangan saya. nak makan apa ye? oo.. makan nasi minyak atau pape nasi sewaktu dengannya. nasi putih je ngan lauk2 dah memadai. umey nak buat laksa johor. dan sy mintak noriah buat puding caramel. (feveret sy okeh!). bile pk2 balik - uish, macam meriah sgt untuk majlis pertunangan. dulu kakak dan abang sy tak de pun mcm ni. dorang punya simple je. hmmm.... tahu kah anda sy sgt kureng ngan majlis2 ni? especially untuk family sbb sy takut mcm mae arrangementnya. ok kah? pastu sy sedang sibuk bermekap so.. kompem adik beradik sy kelam kabut je. hmm..  sy yang gelabah. mmgla majlis mcm tu kan? 
kwn sy ckp arrange for wedding is much much stress. dia berjaya turun 10 kilo dan buat fitting 2 kali sebab semakin kurus menjelang hari dia kahwin. bab kurus tu saya suka tapi bab stress tu - tak menarikla. hahah.. 
saya rase paling kritikal bile bab majlis ni - sy nak cari dewan. i.allah buat kat jb. so.. sy ade masalah untuk mencari dewan. sy dah buat a few survey. (actually kakak sy yang buat) seriously dewan kat jb murah daripada putrajaya ok? paling mahal persada. tp itu pun sama harga dengan dewan sri siantan atau dewan sri seroja kat p3 dan p15 itew. sy tak berniat buat kat rumah. parents sy kurang sihat. rumah saya jauh ke dalam kampung. maybe susah nak cari. so - dewan lagi mudah. sy prefer buat di putrajaya sbb senang nak buat arrangement. tapi paham sajalah. biarpun tu wedding kita - kwn2 parents lagi ramai. sedara mara pun ramai di jb. so - ok. jb. 
a few survey kakak sy buat pun - adelah wedding boutique yang ok di jb. fuh! sib baik. kalau tak mmg penuh kerawangla pelamin saya. :) 
okla. nak chow. daa..


* pics from syura bridal


soklan bijak - untuk bunga hidup - berapa lamakah sy perlu menghiasnya before majlis sy supaya dia tak nampak buruks dan still nampak segar? terima kasih di atas respond anda. :P

4 comments:

suhana azlin said...

emmm...suruh florist hantar siap gubah pada hari tersebut or malam before...kalau siap gubah senang tp mahal la...

kalau ko gubah sendiri malam b4 pun boleh make sure span tu basah (ada span khas utk fresh flower ye um), cover span dgn jaring besi cam so that span x pecah, then cucuk bunga..

err...aku rasa ko assign kat sesape yg pakar je lah yek...hehe...xpun hambun je dalam vase yg ada air (tips bunga segar tahan lama:letak gula or panadol dlm air vase itew)

gud luck!

ummphs.. said...

kalau aku nak buat utk hantaran aku kene siapkan malamnye la ye?
so by jam 2.30 tu dia elok lagi ke kat dulang hantaran aku itew?

Encik Shino said...

hehehe.. sekarang baru tau betapa susahnya nak manage bab kawen ni :P

ummphs.. said...

cik shino,
kamu gelakkan sy kah? :P
huhuhu.. tau.susah..huhuh