Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 21, 2009

belated.anniversary.


18th december - three years old in service. tukar 2 ministry dalam tempoh 3 tahun. dapat belajar 3 dari 8 bidang utama as ptd. not as wide as didi experience and knowledge (dia amek tahu semua 8 bidang utama) but still feel grateful. not everyone as fortunate as i am. dari belajar bab dasar smpai personel dan akhirnya stuck di kewangan. as much as i hate my job but i know dis job keep me alive everyday. there's always something i look forward everyday. even something worst u expect in dat day. :) that comes with the job darling!
anyway - saya masih berkobar2 mahu smbung belajar. tak tahu nape orang lain mahu smbung master tapi saya nak sambung sbb 1st saya suke belajar. belajar adalah sesuatu yang buat rase diri berguna setiap hari. hahaha.. and 2nd reason sbb sy nak jadi lecturer. ye.. the dream that never fade away. saya masih berkhidmat untuk negara tapi dalam cara yang berbeza. :)



anyway dalam ckp pasal bende ni saya masih mahu mengadu. saya berada di kelantan atas urusan kerja. duduk di hotel yang biasa saya duduk (ni kali ke 4 duduk hotel ni) cuma kali ni sangat suwei sbb wifi dia tak leh guna. sangat low signal dia smpai tak leh nak connect to internet. bongek. and worst - line tepon maxis tak clear (ade 1-3 bar sahaja). dia bagi aku bilik hujung dunia kot smpai aku tak leh nak nikmati semua kemudahan tu. stupid. stupid hotel. and my staff tanya kenapa duduk kat hotel tu?? yela... dah 3 kali kau duk hotel tu ok jek but then dis forth time it sucked - salah aku kah?? hmm.. sia2 jek kene marah dengan aku. and i still mad coz i have to stay here until 23rd dec where acc closing on 23th dec (12.00 am!). dan otak aku masih berfikir tentang kerja every minute becoz saat2 mcm ni la tak leh membantu staf nak setelkan semua baucar bayaran. setelkan semua peruntukan. rase diri tak berguna. marah.marah. (mila smpai tak nak ckp lama2 dgn saya dalam tepon sbb takut sy melepaskan kemarahan pada dia)

sebelum sy mengarut lagi - happy belated anniversary batch 2/2006 specific to gengs!!

1 comment:

didi said...

um, walaupun di tempat aku, aku dapat la belajar sikit2 pasal banyak benda; kewangan, pembangunan, hr, tapi semua tu on the surface je pun. i prefer to have my own bidang expertise. right now, banyak belajar management and human behaviour je. hehe

but i'm still greatful.

happy anniversary :)