Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 20, 2009

j.o.b.

pernah tak terfikir untuk buat part time job atau at least buat kerja yang kau betul2 suka dan mendatangkan self satisfaction. instead of doing what im doing now - aku teringin jadi cikgu part time. secara spesifiknya di rumah anak yatim. but again - aku takut aku tak leh commit. tahu jekla. weekdays pun balik lambat then wiken kene keje untuk menyiapkan apa-apa keje tak sempat disiapkan.
and since wedding ayol - i have this crazy thoughts. i knew dat i can share dis crazy thoughts with che2, min and yanti. how about we do event management thing? like - really do business. idea ni datang dr che2. memula mcm takdela terfikir serius. but lately (bile kau boring, mcm2 idea kau ade!)- why not? tapi aku limitkan la one wedding per month / satu kursus per month. aku tahu bidang ni paaaaaaling disukai oleh min dan che2. you shud see how che2 prepare for our trip to PD last year. best gile. mcm betul2 attend kursus induksi. hahahahah.. plus bile min, jadi floor manager. profesional beb!
at least kite buat sesuatu yang kite tahu kite suke.enjoy despite all the insanity yang timbul mase arrangements. seriously - menarik. why not we try sekali lagi? if gets better then boleh buat. :)
so.. che2 - ape pendapat anda?


3 comments:

swit@kon said...

aku setuju. bab planning, aku serahkan pada yang pakar. jom! jom!

ami wafa said...

tanye cheche je?

btw,
count me in! memang la keje kat opis sentiasa menggila sampai nak bernafas pun x sempat (owh, terlalu hebatkah perumpamaan ini?) tp once in a while kita kena channel all the stress, excess energy kat sumting yg kita suka and eventually dpt balance up our life, rite?

entry ko membuatkan aku terfikir, despite all the differences, mungkin passion kita pada benda2 mcm ni la ikat kita pada one common ground kan?

thesweetlittlecat said...

beb, jadilah mcm saya!
aku mmg join2 keje lua yg ade kene mengena ngan kos yg aku blaja time study lu, aku wat keje2 amal, join kelab2 amal, volunteers for MAKNA, SPCA and MERCY.. at least ko tak lupa ko pernah ade dlm bidang tuh.. huhuhu