Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 25, 2009

b.e.r.b.u.k.a.

part paling best bile berpuasa adalah time berbuka. (kompemla kan?!) aku bukan merujuk kepada 'dapat makan setelah seharian berpuasa'. aku merujuk kepada santapan2 berbuka. macam2 ade. dan banyak gile pilihan.
dah 2 hari aku pegi pasar ramadhan kat putrajaya. hmm.. berbeza ms zaman dolu-dolu - tengok semua makanan rase ngiur je. semua benda rase nak beli. tapi kali ni nafsu berbuka dah kurang. aku beli apa yang aku nak jek. contoh mcm ahad dan isnin - aku beli tau fu fa dan air maurici. ahad - mak min ada tapaukan makanan dr jb so aku takdela rase nak makan pape. isnin - nak dating dan berbuka dengan mila di kenny rogers - sekali lagi tekak aku tak selera nak tambah makanan lebih2. dan arini plan nak pegi pasar ramadhan bangi. rase nak mkn nasi kerabu.

semalam aku pg param dengan kawan aku noriah. dia suh aku beli nasi kerabu untuk sahur. aku ckp tak mahula. takut basi. then dia promote bende lain. aku ckp tak mahu juga. last2 aku bagi word of wisdom sket kat dia " yah, aku ada masa 28 hari lagi untuk berbuka. aku bleh beli makanan kat setiap satu gerai setiap hari. so, tak payah susah2. tak makan arini, esok bley makan nasi kerabu. yang penting aku bukan masak pun!". dia gelak jek. pastu dia insaf nak beli makanan banyak2. maybe sbb teringat apa yang aku pesan.
apa yang aku selalu rase nak makan bulan pose ni - air katira abu bakar (kat jb je ada), nasi kerabu (ni.. tak payah tunggu puasa!), roti john, tau fu fa, maurici (ni pun sama.. tak payah tunggu bulan puasa!).
yang lain.. tak kecur lagi air liur. hahaha..

tapi bile puasa ni.. dpt makan sardin dengan telur dadar then bubuh kicap pun rase nikmat. (special thanks to my fren, noriah sbb masakkan sahur sardin dan telur dadar). kalau kat umah, mungkin nafsu makan aku bertambah kot. laksa johor!!! uwaaaa.. sedapnye!!! tak sbr nak mintak umi buat laksa johor.

lagi satu - bile sahur kat equine. aku dan didi dengan penuh 'romantiknya' - makan roti bakar, nutella, skippy peanut, kurma dan air mineral. heheh.. last time bley macam tu ngan didi. yela.. this is the last ramadhan dia bergelar bujang!

p/s : aku pun harap mcm tahun ni jadi tahun terakhir puasa as bujang. tapi kan.. mcm jauh jek harapan tu. huhuhu..

4 comments:

swit@kon said...

hehehe. sardin tu memang meletup!

aku dah dapat semalam. aku rindu nk sahur, berbuka ngan korang. nanti lah eh! pas merdeka!

ami wafa said...

sedapnya menu sahur ko. nak buat la nanti (selain drpd sambal sardin dgn telur dadar, of course).

aku ni tetiap kali puasa mesti mengidam murtabak singapore. x penah jemu. kat sini x jumpa lagi la. kene pegi bangi baru dapat.

didi said...

maurici tu ape?
(senyap yantie.aku tau kau gelakkan aku.)

bunyi macam christina ricci.

um, kau buat aku sedih je bila cakap 'last time bley macam tu dgn didi'. huhu.

ish gile la aku nak kahwin. mcm tipu je.(boleh tak macam tu?)

ha'ah. lepas merdeka kita sahur sama2 ek.

cayang korang

S h i n o said...

Insyallah tahun depan anda akan bergelar PUAN hehe

Sila berusaha dan berdoa.

:)