Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 17, 2009

f.e.s.y.e.n.

last sunday - i'm became one of fashion police.
hahah.. setelah puas aku kutuk artis2 dalam mag HOT, aku tuko selera jap dengan menengok majalah pengantin. cover dia farah AF2. budak tu sket punye cumel but fesyen kau bagi dia nampak dia tua 10 tahun. apela dah jadi dengan taste orang malaysia.
aku jenis suka tengok baju pengantin. moden atau konvesional. tak kisah.
pada aku baju pengantin penting. melambangkan keceriaan pengantin.
baju pengantin shud be sesuatu yang nampakkan kesucian. make up macam my chemical romace atau gwen stefani tak sesuai.
aku membelek2 majalah pengantin tu bersama didi. heheh.. aku suke ade geng kutuk mcm didi. dia leh wat bende yang sedia lawak up jadi raja lawak. hahaha..
below few pics aku nak menunjukkan kekomplenan aku. hahah..

BAJU PENGANTIN




gambar ni aku rase cantik tapi baju dia belebih2 sangat smpai aku rase mcm pakai langsir plak. :)








baju dia? out!
paaaaling out - yang tang tudung tu. aku rase kalau dia wat mcm tudung biase lagi nice. ini dah mcm ade lampu kat kepala tu.








model ni nampak gorgeous.
tapi tang tudung tu mcm tak.
dia mcm nak wat performance kat minggu setiausaha.








please.. jangan wat baju mcm ni.
cantik tapi tak sesuai untuk kawen.
aku rase mcm fesyen utk citer finding nemo.







picture speak for itself.







what wrong with this fashion?
hmm.. everything is wrong!









seriously baju ni cantik.
tapi.. kenapa nampak mcm tak?
mungkin sbb merah yang terlebih jambu.





MAKE UP




pls.. jgn make up mcm ni.
mcm nak pegi clubbing.
tak sesuaila untuk kawen.





jgn make up mcm ni gak.
first time aku tengok aku sangat takut.
aku ingat ade gambar hantu.
make up dia belebih2 sangatla.


TUDUNG



not nice. not very nice.
bulu ayam atas kepala?
are u serious?
x sesuai untuk wed. for other night function - maybe yes. MAYBE!




nape suka sangat wat tudung tinggi2?
mcm ade sakit ketumbuhan kat atas tu.
exxagerate sangatla!
mcm nak wat performance lagu arab.







ape yang korang tepk tgk gambar ni?
aku tahu didi akan excited nak jawab.
see pics below:






untuk kelainan?
o my god!!
(bile aku lapar ms tgh bersanding -ade something i can eat!)




NICE ONE



regardless all the kutukan aku dan didi wat
aku masih lagi jumpe a few wedding dress yang pada aku nice,
nampak suci dan sesuai.
aku nakkan wedding dress mcm tu.
simple tapi anggun.

sorry pade sesape yang rase mcm apa aku komplen menyakitkan hati.
i just said what i felt.
i just said from my point of view.
mungkin pada orang lain, ape yang aku komplen tu tak berasas.
ataupun baju2 atau tudung2 atau make up tu semua ok je.
i dont mind.

anyway post ni ditujukan untuk didi.
dia beriya nak aku buat entry pasal ni. especially psl gugusan anggur tu.
hahahah...







12 comments:

didi said...

FINALLY!!

Haha...anggur atas kepala untuk wedding? SERIOUSLY? Kalau ye pun nak kelainan.....

Terima Kasih Um!

Isz, Elliz n Faleeq said...

aduyai! kalau aku jadi designer, aku letak doyan kat pala ko umph..! haha

anyway, what is it with designer and tudung ala2 sup bonjot ni? mcm apa je.. better stick with the typical tudung design yg tak over but nice and simple..

S h i n o said...

pekata awk pakai baju pengantin pergi opiss sure gempakk!! pastu nnt jadi trend plakk

apekah.?? waaahh mantop!


hehe :P

didi said...

iyekkk...

Is bagi tips bertudung.
Badan besar. Jiwa lembut.

S h i n o said...

Letak gugusan anggur mcm ala-ala western sket. Pekata taruk buah rambai ke, langsat ke, br nampak malaysian sikit.. :)

Pastu makeup pakai bedak kulit rambai, mmg sejoli lahh

matching giler!! :P

swit@kon said...

aku akan buat gugusan tu. senang beb. pengantin kan lama dok atas pelamin, makan je la satu2. lagipun kalau korang naik kat pelamin, bleh petik 1,2 bijik. hahaha

Isz, Elliz n Faleeq said...

hahaha siak je ckp aku jiwa lembut.. kalau ye harus mak ckp mcm ni.. meletop ko aku gayakan nok!! haaaa nak ke??

apa la susah, apa yg korg gayakan tu dah cukup trendy la.. gi la arzu ke ariani ke beli aksesori sket baru la lagi meletop! mak tak berapa berkenan dgn tudung ala ikin yg sekeping tu.. haaaa

ummphs.. said...

abg giant.. arzu ke ariani tu mende?
awek mane?

didi said...

tu la um..

begitu menakutkan sekali ilmu giant tu dalam hal2 aksesori ni.

swit@kon said...

ei ei
giant hebat bab2 tudung ni.
arzu dan ariani tu jenis tudung la...tudung ekin tu...betul tak giant?

Isz, Elliz n Faleeq said...

arzu tudung awning keras ada kat klcc and midvalley. tapi midvalley lagi murah, klcc kelas la konon! ada kat penang kafe otw ke gardens..

ariani ada kat dpn jakel jln tar.. tapi dia jenis awning lembik mcm ekin nye tudung, tapi mahal nak mampus! haha kalau nak tau, ariani tu mcm yg ada jual kat stall2 giant etc.. lebih kurang la..

mana mak tau? harus la mak diheret skali dgn wife mak ke sana...

swit@kon said...

mak giant...tak kuasa akak. hahha