Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, January 11, 2009

p.t.d.

ade ape ngan ptd?
heheh.. itula topik saya buat hari ini.
aku ade masalah dengan istilah tu. kenapa eh?
aku bangga jadi ptd. seriously. bukan sbb ptd tu bagus. tapi sbb aku survive dengan exam bertulis, PAC dan interview eventhough aku lulus on 2nd interview.
tapi aku ade masalah denga persepsi orang.
aku faham expectation org ramai yang ptd tu nampak berkarisma, nampak teratur, perlu nampak profesional. what if i'm none of that? tak layakkah aku jadi ptd? tak layak aku digelar ptd? dalam kerja aku profesional. maybe luaran nampak aku mcm budak2 tapi in terms of keje - aku komited. aku try sedaya upaya jaga anak buah aku. aku ade 16 orang staf bawah aku.setengah org rase sket tapi untuk gred 41 mcm aku, bertanggungjawab ke atas kewangan jabatan - it's huge!
then bile aku jadi aku org akan melontar kata-kata - awak tu ptd. awak tu bos. awak tu.. for god sake. so what kalau aku bos? kalau aku ptd? tak bolehh ke aku jadi um? yang penting aku buat keje, aku siapkan keje aku dengan sebaiknya. jgn tersinggung bile aku ckp - ade yang bangga jadi ptd, memenuhi kriteria yang disebutkan di atas - tapi keje hampeh. is that what you call yourself ptd? i dont think so!
then aku tersinggung ble org persoalkan keakraban aku dengan staf aku. even dia bukan staf aku tapi still kumpulan sokongan. jgn rapat sangat ngan staf. awak tu bos. stress aku dgr. jgn terkejut aku dgn kumpulan sokongan (yg mane aku rapat) kami berbual aku-engkau aje. bodo, sengal, bongek,bengong tu seme istilah biasa bagi kami. dgn staf aku jela tak. tapi still kami rapat. boleh gurau mcm kwn. then aku stress bile org mempersoalkan cara aku menjadi bos. realitinya.. aku jadi bos dengan cara lain dr orang lain. aku gain respect dengan cara dorang kawan aku. friends do respect each other kan. lagipun lagi mudah bekerja begitu.
itu pendapat aku la. mungkin lain org lain cara dia dia jadi bos.
cuma ape aku nak just respect cara orang tu. bkn bermaksud bile dia tak lakukan sesuatu dengan cara yang sama orang lain lakukan sesuatu korang judge dia tidak bagus. kan??its not fair.
sesi meluahkan perasaan aku telah tamat.

daaa.. :)


2 comments:

S h i n o said...

PTD kan nama besar..Kalau sebut PTD, semua terlopong mcm kena rasuk sbb ke karisma an nama PTD tu.

Tapi silap, sbb PTD pn manusia, makan nasi bungkus mcm sy gak hehe so, die ada hati dan perasaan yg mungkin tidak mengambarkan watak dia yang sebenar...

:)

Isz, Elliz n Faleeq said...

saya pon bangga jadi PTD..