Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, October 30, 2008

s.o.m.e.t.h.i.n.g.

tadi aku berkesempatan bace blog didi. hmm.. mcm ade gangguan emosi je kawan aku sorang tu.
tak kisahla.
yang menarik perhatian aku.. soalan dia yang last sekali -
once you felt all that, tell me how i'm supposed to walk away.
menarik dan penuh harapan.

yups. bile kau betul2 soooo deep in love macam2 perasaan akan ada dalam diri kau.
yes.. sometimes it feels sooooo good.
but sometimes.. it hurts you like you wanna kill somebody. :)
sebenarnye perasaan yg sangat dramatic tu membuatkan kita nak pilih orang yang betul2 buat kita feel macam tu. kite tak kisah tunggu orang yang kita suka tu 5,6 tahun just nak that kind of feeling. kita tak kisah tolak beberapa lelaki baik yang dtg dalam hidup kita sebab feeling jatuh cinta, di lamun cinta buat kita rasa hmm... nak describe pun susah. feeling tu sangat best. feeling tu boleh buat kau tersenyum 1 hari biarpun kau lalui satu hari yang mcm haram.
yeps.. aku laluinya.hari-hari. bile dgr suara dia, tengok dia.. rase mcm haram tu takde dah dalam diri. mcm fade away mcm tu jek. tapi takdela semua. kdg2 problem tetap problem. cuma bile dengan dia, rase beban tu ringan jek.

tapi.. aku ade cakap dengan kwn aku .. kalau kau nak pilih lelaki,pilih lelaki yang sayang kau lebih dr kau sayang dia. supaya kau tak rasa kekurangan. sebab dia akan selalu ada untuk kau. dia akan sayang kau lebih dr dia sayang diri dia. its doesnt mean you can take advantage. because some men, he love you with all his heart but it doesnt mean he can't hate you. aku penah alami gak situasi mcm ni.

bagi hati pompuan yang tak berapa keras, sayang lelaki yang lebih sayangkan kite,
akan buat kite rasa sooo in love. tapi itula.. kalau perempuan tu betul2 boleh lembutkan hati dia sendiri, boleh jek dia terima lelaki yang sayangkan dia.

but the basic thing is - i'm not in place that can tell you, you'll be happy if you with guy who loves you more.
but you are in position that can tell yourself.. you will be happy with someone who loves you more.

pokok pangkalnye hati sendiri.
semuanya bermula kat situ.

sama jugak kalau situasi, kau suka someone that belong to other person.
let say.. husband orang, tunang orang atau boifren orang.
sesape pun tak leh judge cakap kat kau yang..
kau amek husband/tunang/boifren orang kau takkan gembira.
cuma kau yang tau whether kau gembira atau akan gembira.
because to some people, be with person they love
is the happiest thing in their life. even it's mean they have to be in second place.
betul kan?

mcm aku. yeps.. aku setuju aku akan gembira as long aku dengan org yang aku suka.
tapi if itu memberi makna yang aku perlu jadi second one dalam life dia.. aku tak nak.
bukan sebab aku tak rela bermadu ke ape.
cuma sebab aku tak sanggup nak sakitkan hati org lain.
aku sakitkan hati org lain seumur hidup dia.
if lelaki aku suka tu husband orang.. kirenya aku sakitkan hati wife dia dan anak2 dia seumur hidup dorang.
even if dia dah terima aku sekalipun.. aku tahu deep down inside aku terang-terangan lukakan hati org.
maybe sbb aku bukan jenis yang leh terima bile tahu diri dibenci orang lain.
so.. aku tahu aku takkan hepi if aku perlu hidup dalam situasi mcm tu.

aku tahu aku ni mmg org tengok mcm lembik ke ape ke.
tapi bab kene tinggal dengan bfren atau tinggalkan bfren aku cukup kuat.
aku akan frust tapi frust yang standard je. takde menonggeng ke ape ke.
fasa frust menonggeng dah lama aku tinggalkan. :P
aku xnakla cakap yang aku takkan pilih lelaki yang berpunya sebab nanti yang kite tak nak tula jadi kat kita. tapi selagi aku boleh elak, aku boleh tinggalkan lelaki2 mcm tu, insya allah aku buat.

pokok pangkalnye.. hati.
if you want to walk away.. you just have to walk away.
dont just stand there and hope that miracle could happen to you.
at first its hurt. hurts you so much.
at first you scared thinking how to facing the reality without him.
at first you might even think to do all the stupid things.
but as i said.. the first time always scary.
all the first time make you look stupid.make things stupidly.
but you'll adjust to it later.

just bear with that burden a bit while.
just be strong.
and then you'll just fine.


2 comments:

swit@kon said...

serius gila :D

didi said...

thanks um

aku baca ni nangis kat ofis

bodoh kau. sayang kau.