Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, September 12, 2008

n.e.w.j.o.b.a.n.d.n.e.w.y.a.n.t.i.

first of all.. aku nak wish :
happy birthday to you..
happy birthday to you..
happy birthday to yanti..
happy birthday to you..

semuge kau selalu happy.. dapat lelaki yang baik.. dapat kwn2 yang cumel (mcm kami)..
and live happily ever after.


kenapa aku ckp new yanti??
sbb.. biasenya bile besday.. kite akan buat azam untuk improve diri kite.
so.. new yanti.. will be better yanti.


back to another story - new job.

lama dh aku tak dapat update citer kat sini sebab before this aku agak bz dengan pertukaran aku ke bhgn baru ni. banyak bende aku nak catch up dan banyak benda aku kene touch up. unit aku yang lama aku tak leh tinggalkan 100% which is bos aku still expect aku monitor bende2 yang aku serahkan pada budak baru. so aku still sibuk. tapi dis week jek aku mc 2 hari. tahu nape? aku demam dan sakit perut.
kesakitan perut aku ni serius smpai doc suh rujuk pakar. boring.. aku dh boring jumpe pakar.
tapi sbb aku tak larat gak sbb selalu sakit.. why dont i just give a try? mane tahu. after this will be better.
petang ni baru nak buat meeting berkenalan dengan semua staf.
hahah.. boring.
kat sini bukan mcm kat kementerian.
kat sini semua keje kau kene amek tahu. kau bukan jaga bajet je.. bukan jaga pembayaran je.. ko monitor semua!.. dari pegi meeting smpaila layan surat-surat.. kau jugak. semua bahagian kau kene amek tahu.bayara, pembangunan, mengurus, aset, bil-bil, pinjaman, gaji... etc.
kat sini tak se rileks ms jaga tatatertib.
kat sini memang bz.
cuma aku masih belum boleh biasakan diri bagi arahan kat staf atau penolong akauntan.
aku still tak biasa bile surat-surat kau kene suh penolong akauntan kau sediakan maklumat.
dulu.. aku buat sendiri.
dulu surat aku buat dan aku sign.
sekarang - aku sign jek.
rasa lain. rasa tak besh.

bilik aku ni dhla besar. air cond macam haram punye kuat.
boleh jadi makanan sejuk beku aku nih.

anyway.. kete viva aku dh ade kat sini.
smlm kete aku kene clamp.
first time aku betul2 marah orang dan jerkah orang.
aku marah smpai aku tak bagi can kat dia fight aku balik.
aku marah smpai dia terpaksa mengalah dengan kata-kata aku.
akhirnya aku sedar.. aku tahu marah!!!
biasenya aku marah.. aku akan diam jek. tapi ni first time aku meluahkan.
dan aku rasa lega bile dh lepaskan semua.
terus aku leh teman dorang nih makan sushi. :)
sedapla makan sushi sekali sekala. :)

hahahah... okla. daaa..

2 comments:

didi said...

Gooo Um!!!

I'm so proud of you.

Walaupun mungkin cara kau marah tu tak profesional dan penuh emosi, tapi guard yang berkelakuan kurang waras dengan mengabdikan diri 100% kepada peraturan agak sukar untuk ditangani.

Contoh pertengkaran aku dengan ketua guard (lagi otai) kat mahligai tu. Haha

swit@kon said...

erk..punyalah banyak gambar aku, munchung huduh itu juge yg ko letak :) hihihi thanks um yg omel abuk achem

owh. tahniah kerana bejaya selamatkn rm50 ko!!!!!!