Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 9, 2008

t.h.e.o.l.d.f.r.i.e.n.d.s.h.i.p.

penah tak kau mcm konfiden.. all this while kau tak salah dengan seseorang but.. after years (almost 4 years) you just realize you make such a big mistake? with your friend? your own bestfriend?.. the same mistake you refuse to admit 4 years ago?
dan.. sekarang bile aku sedar, aku rase mcm dh terlambat sangat. the friendship I've ruined. mcm tak leh nak turns back. bermatian dulu aku rase aku tak bersalah... smpai aku rase, bukan aku yang patut mintak maaf. even pada aku (mase tu) bukan salah sesape. sepatutnya kwn aku cume perlu... berpijak di bumi yang nyata. dan kerana kedegilan aku.. (dan dia).. our 5 years friendship hilang mcm tu je. mcm takde erti kat kitaorang.
dia kawan aku paaaaling manja. paaaaling baik. pandai.. (dia dpt buat exchange programme kat jepun mase tu kitaorg form 5).. dia lemah lembut. tapi cepat melenting. aku kwn dengan dia dari form 1 smpai form 5.form 1-3 kitaorg satu sekolah. suke lepak umah aku. aku lepak umah dia. kdg2 tido umah dia. kitaorg share same hobbies and interest. dia yang ajar aku menari zapin, kuda kepang, joget. kitaorg suke main gamelan. dia terer main angklung. smpaikan kitaorg masuk UITM pun sama. amek course yang sama diploma dan degree. and the only reason kitaorang gaduh sebab - LELAKI.
bukan sebab kitaorang gaduh berebutkan boifren tapi ade salah faham. dan hanya kerana tu, 3 tahun aku spent mase aku ni universiti tanpa berkawan dengan dia dah. tahu tak susahnya bile kau jumpa org tu ari2, kenal org tu luar dan dalam but then kau tak bercakap sepatah haram pun dengan dia. just because that one stupid reason. dia fikir aku ade affair dengan boifren dia. dan aku sendiri tak bersungguh menafikannya.. (memang betul aku tak de affair langsung dengan boifren dia. aku cume rapat dgn boifren dia without any other extra feeling aku kat boifren dia). aku fikir aku tak salah.. then kwn aku hanya salah anggap. tapi tula. ego kan.. ego aku yang tak nak berusaha jernihkan keadaan. maybe she said things she shouldn't sbb dia tengah marah dan aku sepatutnya tak amek hati pun pasal hal tu.
then.. as expected.. aku spent my university years without amek kisah pun yang aku kehilangan salah seorang kwn baik aku. aku tahu aku sedih tapi aku rase mase tu aku ade tahap ego yang sangat tinggi. aku rase tak salah aku baik dengan boifren dia. tapi jadi salah bile boifren dia betul2 ade perasaan kat aku. :(
anyway.. she's getting married. but that's not the point here! setelah hampir 4tahun dia sendiri mesej aku kat frenster aku. hmm.. rase mcm nak nangis. selama arini, aku tahu perkembangan dia tapi aku tak peduli pun nak cari dia ke.. mesej dia kat frenster ke.. sbb aku fikir dia masih benci kat aku.. (setelah aku consider perangai dia). but, she changed!.. dia ketepikan marah dia, ego dia dan bagi aku mesej. rase sangat terharu. sangat bersalah.

untuk kawan saye.. (u know who you are!).. sorry for all things i done which i know hurts you more. nak sangat jumpe kau.. dan borak dengan kau ( i know it'll be awkward!). sorry, aku tak reply msg kat frenster kau sbb kat office aku ni frenster hanye bley di tengok.. tapi takleh update ke ape ke.. aku doakan kau sentiase heeeeeeeeeeeeepi. dan have a very wonderful marriage!



No comments: