Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 8, 2008

m.i.g.r.a.i.n.

mila ade ckp.. pasni mesti tulis dlm blog apa yang terjadi kat aku 3 hari berturut ni.
anyway.. aku kene migrain yang aku sendiri tak sure betul ke migrain ataupun just alasan untuk aku amek pistol tembak kepala aku?? hmm... ok. migrain.full stop. 3 hari yang sgt menyeksakan.. nak bangun tak leh, duduk tak leh.. nak baring jek. macam org cacat pun iye jugak. sadis..
then.. apa yang aku pelik.. stiap kali aku migrain otak aku mcm tak leh nak rehat. aku bygkan bunga, laut, gunung2 (pemandangan yang tenang dan cantik!) tapi bende tu kejap jek. after awhile, otak aku kembali memikirkan soalan2 yang pelik.. which is bile waktu aku sihat walafiat aku takkan persoalkan pun bende tu. sebagai contoh : mcm mane nak buat rumah kondo? buat tiang then tangga then apa??? mcm mane dia buat lantai?? then, soklan lain : mcm mane kite boleh tengok tv? mcm mane kite bley tengok cerite dlm tv especially yang live? mcm mane satelit tv tu berfungsi?? mcm mane kite leh dengar suara org dlm radio?? mcm mane kite bley ckp ngan org yang beribu batu jauh dr kite just use this incredible little thing named a PHONE?? oo.. my god. aku dh pening balik dh!.. so.. aku tak sure aku migrain ke mental illness?? setiap kali aku sakit aku bayangkan otak aku diselaputi bendalir hijau which is bile aku inject kat belakang kepala aku (tempat yang usually sakit) aku leh kuarkan bendalir pekat tu. eyewwww!.. then aku bygkan aku amik pistol tembak kepala aku.. terus sakit hilang but aku tak mati. hehehe.. how migrain can messed up your brain!!!
anyway.. special thanks kat yanti yang sudi jaga aku kat umah dia.. jumaat tu. untuk min dan che2 urut kepala aku.. utk didi yang buat lawak sengal waktu aku tengah sakit.. untuk sue-yang belikan breakfast untuk aku..kwn2 baik aku kat umah bandar tasik selatan yang belikan aku mknan, urut kepala aku smpai aku tido.. sabar dgn jeritan sakit dan muntah2 aku..
paaaaling tak lupe MILA sbb jaga aku sepanjang 3 hari ni - bwk pegi klinik,belikan makanan, masakkan bubur, teman aku mase aku kene tahan kat wad tu selama lebih kurang 4 jam kat hospital putrajaya, tahan jek kene marah dengan aku sepanjang 3 hari ni, dengar aku menjerit2 sakit dalam kete, dr jeritan slow (ala2 manja) smpai jeritan mcm mak tiri snow white, kene cubit ke tampar ngan aku.. semua dia rase dalam tempoh 3 hari ni.. you will be such a WONDERFUL HUSBAND DEAR!!!
skang ni.. otak aku masih blur. tak tahu nak buat ape. aku mcm kene set otak aku balik jek. banyak sgt ubat, injection masuk dalam badan aku nih. quite surprised i'm still alive. huhuhuhu...

1 comment:

swit@kon said...

um,

ko kena kawin kot baru okeh...haha

tak pun TOLONG lah jangan pikir bukan2 masa ko sakit dan JAGA diri ko bebaik!badan nak pakai lama lagi..if you have to see the doctor, PLEASE DO SO!tak kira la beratus kali pun. carik ape yg buat ko jadi camtu...

bebelan di ruangan comment ni takde mende pun tapi sebab aku sayang ko, PLEASE!!!aku tau Mila sayang ko tapi ko pun kena sayang diri ko jugak...kitorg sayang..jgn risau.

Last but not least...Jumaaat ni Futsal okeh!!!

ngeeeee